Hier zijn enkele tips voor coaching leerkrachten die de kneepjes van het vak willen leren.
Een van je eerste stappen om leraar te worden, is het verkrijgen van een onderwijsfilosofie van een mentor. Een mentor zal je vertellen wat je van de school kunt verwachten, hoe het er aan toe gaat en wat de gemeenschappelijke uitdagingen zijn. Een mentor zal je ook vertellen wat je als leraar in het beroep kunt verwachten. Het is belangrijk om iemands mentor verstandig uit te kiezen. Je wilt niet iemand die je rondslingert alsof je een kind bent. Je hebt iemand nodig die naar je ideeën luistert en je in principe in de juiste richting stuurt.
Als je het soort persoon bent dat graag leert door te praten, moet je leren om in een privé-ruimte te zitten. Je kunt daar niet zomaar zitten en een ongedwongen gesprek voeren met een andere leraar. Je primaire doel is om te leren van iemand die hun wijsheid kan overbrengen. Als je in gesprek bent met oud-studenten, kunnen leraren echt vrijuit hun advies en begeleiding geven. Het is uiterst nuttig als je kunt vrijuit praten en niet reageren op de leraar op een negatieve manier, maar nooit bad-mond hen, proberen om ze te kijken nog erger dan ze zijn, of in het openbaar impliceren dat ze doen je een slechte dienst. Dat is goed in een college-situatie, maar het is gewoon niet zo gemakkelijk in formele lessen.
Het belangrijkste voor u is te begrijpen dat absoluut niets gratis is. Je moet ze iets geven in ruil voor hun tijd en waardevolle advies. Dat kan het opstellen van een lesplan zijn, het kan iemand zijn die je respecteert en die lesgeld voor jou als leraar betaalt, maar meestal zullen ze iets van je willen. Je wilt het voor hen de moeite waard maken, dus het is niet echt een “geef het en neem het” scenario. De kans is groot dat ze je tips geven om te oefenen en strategieën die ze hebben gebruikt, maar je moet ze iets aanbieden waar ze plezier aan zullen beleven. Je wilt iets dat hen een goed gevoel geeft over hun tijd met jou, en dan bedoel ik ook echt goed.
Het maakt niet uit of je een professional bent of een beginner, het is belangrijk om consequent te zijn in je benadering van je leerlingen. Je moet in staat zijn hen te bereiken op een manier die oprecht en oprecht overkomt. Je moet jezelf en je leerlingen in een neutrale zone vinden, niet hun uiterste best doen om te entertainen. Je wilt hen leraren geven die eerlijk en integer zijn, en dat kun je niet faken. Wanneer je een les hebt, probeer dan in de gedachten van je leerlingen te komen. Denk aan hen als je wilt, in plaats van je te gedragen als iemand die in de gaten wordt gehouden en behandeld wordt als een geëerde gast die de directeur net heeft mogen ontmoeten.
Je denkwijze is alles. Er valt zoveel te leren als je een onderwerp onderwijst, en je kunt je “geleerde” theorie niet zomaar in de praktijk brengen. In feite, als je dat zoveel mogelijk doet, zal er zoveel meer geleerd en bereikt worden. Het hebben van een bepaald plan als mentor kan je helpen in je Increases in handy en je zal worden samengevat.
Zonder micromanpoint; oudere studenten kunnen niet genegeerd worden. Neem even de tijd en vraag jezelf af: “Zijn ze vervelend of onbeleefd? Als dat zo is, terwijl ze je met hen horen praten, dromen ze van de volgende keer dat ze hun diploma recht uit je mond zouden willenPARacreren.”
Doe alsof je sarcastisch bent. Je moet een manier vinden om je eigen les over te brengen. Er zijn waarschijnlijk vrienden, buren, of zelfs kinderen die al bereid zijn te betalen om hem te horen. Zoek een manier om uw les vanuit uw standpunt te verwoorden, en herinner de student eraan dat de professor meer is dan de titel die hij onderwijst.
Je kunt veel leren als je extra werk buiten de klas doet. Het is moeilijk om dit te doen, geloof me. Het zal je wat tijd kosten om er aan te werken, maar je moet het voor jezelf uitzoeken. Daarom wil je vrijheid van beslissing. Je wilt kiezen om een leraar of een mentor te zijn, en de hele tijd een geweldige tijd hebben. Het zal het zeker waard zijn!